Dosar
neînregistrat la Comisia Europeană 14.10.2024
Plângere la
Comisia Europeană 14.10.2024
Email către
Reprezentanța Comisiei Europene în România
05.05.2025
Email de
răspuns al Reprezentanței Comisiei Europene în România 06.05.2005
Email instant înregistrare
Europe Direct Contact Centre 06.05.2025
Email răspuns
Europe Direct Contact Centre 14.05.2025 la ora 16,25
Email către
Europe Direct Contact Centre 14.05.2025 la ora 19,12
Email răspuns
Europe Direct Contact Center 14.05.2025 la ora 19,16
Email instant
înregistrare Europe Direct Contact Centre 14.05.2025 la ora 21,08
Email răspuns
Europe Direct Contact Center 25.06.2025
La 14 octombrie 2024 am expediat,
prin Poșta Română, o plângere la sediul Comisiei Europene din Bruxelles, având
ca subiect dosarul 30136/3/2022, în care solicitasem instanței să oblige
Institutul Național de Statistică să atașeze la rezultatele definitive ale
Recensământului din 2021 adevărata mea declarație de operația de recenzare din
9 iulie 2021, care mi-a fost ulterior modificată, sub pretextul de a se
conforma cu Nomenclatorul Etniilor și Limbilor Materne 2021: „Cetățeanul Teja V. Marius Virgil, născut
la 7 iulie 1969, în municipiul Constanța, domiciliat în municipiul Constanța,
(...), cu cartea de identitate având seria și numărul (...) și CNP (...), a
declarat „Armân” la variabila „Etnie” și „Armână” la variabila „Limba Maternă”
din categoria „Caracteristici etno-culturale” a Secțiunii pentru Recenzarea
Persoanei (P) din Chestionarul Martor al Recensământului Populației și
Locuințelor 2021.” https://natiuneaarmana.blogspot.com/2024/02/procesul-nationalitatea-armana-versus.html
Deși pe confirmarea de primire a Poștei Române, ștampila Comisiei Europene avea
data de 18 OCT.2024, nu am primit apoi răspuns, fizic sau virtual, cu numărul
de înregistrare a plângerii.
Ca urmare, la 5 mai 2025, am expediat un email către
Reprezentanța Comisiei Europene În România, de la București, în care am menționat
că au trecut 6 luni de la primirea plângerii și am întrebat „Când voi primi
răspuns?”
În email-ul de răspuns din 6 mai 2025, Emilia Grecu de la RCER
mi-a furnizat o adresă web de contact cu Comisia Europeană: https://european-union.europa.eu/contact-eu/write-us_ro
Pe această adresă am trimis, tot
la 6 mai 2025, următoarea reclamație: „Bună ziua!
Mă numesc Marius Teja, am 55
de ani și locuiesc în Constanța.
În data de 14 octombrie 2024,
am expediat, prin Poșta Română, o plângere împotriva Statului din România (dosarul 30136/3/2022 împotriva Institutului
Național de Statistică) pe adresa Comisiei Europene: European Comission -
Secretary General - B 1049 Bruxelles Belgia.
Potrivit confirmării de
primire, plicul a fost livrat destinatarului la 18 octombrie 2024.
În data de 18 aprilie 2025
s-au împlinit șase luni de la primirea plicului de către CE.
Nu am primit răspuns despre
înregistrarea sau respingerea cererii.
Când voi primi răspuns?
Marius Teja”
Am primit instant un email de
la Europe Direct Contact Centre în care s-a menționat că reclamația mea a fost
înregistrată cu #1426242.
În răspunsul din
14 mai 2025, la ora 16,25, de la EDCC cu numarul #1426242, mi s-a comunicat că
„serviciul nostru nu are acces direct la plângerile privind încălcarea
legislației UE de către statele membre, adresate Comisiei Europene. Este
posibil să putem urmări plângerea dumneavoastră redirecționând întrebarea
dumneavoastră către un alt departament.”
În ziua de 14 mai 2025, la ora
19,12, am adresat o nouă reclamație la aceeași adresă, în care am menționat
emailul către RCER, email răspuns al RCER, că pentru reclamație am folosit
adresa https://european-union.europa.eu/contact-eu/write-us_ro , că
ștampila de pe confirmarea de primire avea inscripția „Commission
europeenne 18 OCT. 2024 VARISANO CALOGERO” și că „Aștept în
continuare un răspuns de la Comisia Europeană. referitor la acceptarea sau
respingerea plângerii.”
În răspunsul instant din 14
mai 2025, la ora 19,16, EDCC mi-a comunicat că a fost înregistrată cu numărul 5931961
următoarea reclamație: „Mă numesc Teja Marius Virgil, am 55 de ani și locuiesc
în orașul Constanța, România.
În data de 14 octombrie 2024,
am expediat, prin Poșta Română, o plângere împotriva Statului din România (dosarul 30136/3/2022 împotriva Institutului
Național de Statistică) pe adresa Comisiei Europene: European Comission, -
Secretary General - B 1049 Bruxelles Belgia.
Menționez că ștampila
dreptunghiulară de pe confirmarea de primire de culoare roșie a Poștei Române,
care atestă primirea plângerii de către Comisia Europeană, are în interior
următorul text:
„Commission europeenne
18 OCT. 2024
VARISANO CALOGERO”
În data de 18 aprilie 2025
s-au împlinit șase luni de la primirea plicului de către Comisia Europeană.
Nu am primit răspuns despre
înregistrarea sau respingerea cererii.
Când voi primi răspuns?”
Emailul de răspuns al EDCC
din 25 iunie 2025 la reclamația 5931961 începe cu următoarele fraze: „Vă
mulțumim pentru mesajul dumneavoastră, care ne-a fost transmis de Direcția
Generală Justiție și Consumatori. Vă rugăm să rețineți că serviciul nostru a
trimis un răspuns la reclamația dumneavoastră la data de 29 octombrie 2024, dar
din păcate a fost comisă o eroare în adresa de e-mail utilizată, pentru care vă
prezentăm scuzele noastre.” Iar următoarele fraze sintetizează refuzul Comisiei
Europene de a accepta plângerea: „Pe baza informațiilor furnizate în scrisoarea
dumneavoastră, nu reiese că problema la care faceți referire are legătură cu
punerea în aplicare a legislației Uniunii Europene.
Din acest motiv, vă informăm
că Comisia Europeană nu poate da curs acestei chestiuni.”
Dar politicianul
britanic conservator Winston Churchill (1874-1965) avea o vorbă, vorba lui:
„Succesul este capacitatea de a trece de la eșec la eșec fără a pierde
entuziasmul.” (Churchill a fost numit prim-ministru al unui guvern de coaliție
în 1940 la vârsta de 64 de ani, a pierdut alegerile în 1945 la două luni de la
câștigarea celui de-al doilea război mondial și a câștigat alegerile în 1951 la
vârsta de 77 de ani.) (https://prietendevremerea.ro/top-10-citate-celebrede-la-winston-churchill-citire/)
Iar filmul polonez
„Curierul” (2019) se bazează pe fapte istorice care s-au întâmplat în iulie
1994, când guvernul polonez de la Londra a trimis clandestin un locotenent la
comandamentul rezistenței necomuniste din Varșovia pentru a-i ordona să nu
declanșeze proiectata insurecție împotriva ocupantului german, deoarece nu
exista posibilitatea de a fi ajutat. Filmul se termină cu scena din casa
conspirativă unde avea loc ședința comandamentului, care se încheie cu
întrebarea generalului către locotenent: „Tu ți-ai riscat viața ca să ajungi la
noi. Ce părere ai: trebuie să luptăm sau nu?” „Trebuie să luptăm pentru memoria
generațiilor viitoare”. Insurecția din august-septembrie 1944 a fost zdrobită
de germani, care au transformat Varșovia în ruine. Între timp, Armata Roșie
aștepta răbdătoare pe malul celălalt al fluviului Vistula ca germanii să
anihileze un viitor inamic periculos, dictatorul bolșevic refuzând cererea
britanică de a permite avioanelor RAF rămase fără benzină din cauza distanței
mari să aterizeze în teritoriul controlat de sovietici.
COMISIA EUROPEANĂ
Plângere
- Încălcarea legislației UE
Înainte de a completa acest formular, vă rugăm să citiți
secțiunea „Cum să depuneți o plângere la Comisia Europeană”: https://ec.europa.eu/assets/sg/report-a-breach/complaints_ro/
Toate câmpurile marcate cu * sunt obligatorii. Vă rugăm să
fiți concis și, dacă este necesar, să continuați pe o pagină separată.
Comisia
poate primi e-mailuri de la un serviciu de e-mail certificat (de ex.,
...@pec.it), dar, din motive tehnice, nu poate trimite răspunsuri către o
adresă de e-mail certificat. Prin urmare, ar trebui să indicați o adresă de
e-mail standard și/sau o adresă poștală în formularul de plângere, astfel încât
să vă putem răspunde.
1. Identitate și date de contact
*- Reclamant* –
Reprezentantul dv (după caz)
Titlul Dl./Dra./Dna – Dl. –
Prenume* – MARIUS VIRGIL –
Nume* - TEJA –
Organizația –
Adresa* - (...) –
Localitatea* - CONSTANȚA –
Codul Poștal* – (...) –
Țara* - ROMÂNIA –
Telefon – (...) –
Email – (...) -
Limba* – ROMÂNĂ –
Trebuie să vă trimitem
corespondența dv. sau reprezentantului dv.*? – X –
2. Cum a
fost încălcată legislația UE?*
* - Autoritatea sau
organismul care face obiectul plângerii
Denumirea* - INSTITUTUL
NAȚIONAL DE STATISTICĂ
Adresa - LIBERTĂȚII 16
Localitatea – BUCUREȘTI
Codul poștal – 050706
Statul membru UE* - ROMÂNIA
Telefon – 021 318 18 24 /
2268
Email – madalina.navala@insse.ro
2.1 În opinia
dumneavoastră, ce măsuri naționale încalcă legislația UE și de ce?*
La Recensământul 2021,
Institutul Național de Statistică mi-a încălcat dreptul la Identitate
Etnică/Națională, prin modificarea ulterioară a declarației mele liber
exprimate la operația de recenzare la variabila Etnie că SUNT „ARMÂN” și a
declarației mele negative preventive că NU SUNT „român” / „aromân”.
2.2 Care este legislația UE vizată?
Charta Drepturilor
Fundamentale a UE:
Convenția Drepturilor Omului
a Consiliului Europei
art. 1 „Obligația de a
respecta drepturile omului”
art. 9 „Libertatea de
gândire, de conștiință și de religie”
art. 10 „Libertatea de
exprimare”
art. 14 „Interzicerea
discriminării”
Rezoluția Parlamentului
European din 13 noiembrie 2018 referitoare la standarde minime pentru
minorități în UE art. 35, 36, 37, 38 (Convenția Cadru pentru Protecția
Minorităților Naționale a Consiliului Europei art. 3, 4, 5, 6, 7, 15)
2.3 Descrieți
problema, indicând faptele și motivele pentru care formulați această plângere*
(max. 2 000 de caractere).
Din
cauza COVID-19, în România desfășurarea Recensământului 2021 a fost amânată
pentru 2022, dar denumirea oficială a operației de recenzare a rămas
Recensământul 2021.
Explic
diferența națională (etnică) dintre Armân/Armăn (ambele ortografii sunt uzuale)
și „aromân”. Etnogeneza Armânilor a fost un proces de romanizare a popoarelor
barbare din Peninsula Balcanică, cu excepția grecilor, care aveau o cultură
scrisă mai veche și mai dezvoltată decât a romanilor. În Limba Maternă Armână
din familia limbilor romanice (română, italiană, franceză, portugheză,
spaniolă), Armânii se autodenumesc Armân. Cuvântul „aromân” („a”+„român”) este
o invenție a politicienilor români din secolul XIX pentru a justifica politica
de asimilare/românizare a Armânilor din Imperiul Otoman prin politica de
înființare a unor școli primare cu acordul sultanului, suzeranul României până
în 1877. Acest termen, ca și sintagmele „român balcanic/român sud-dunărean/român
macedonean/macedo-român”, au apărut în literatura românească după ce prințul
Al. Ioan Cuza (1859-1866), fondatorul statului național român, a înființat la
București, în 1860, Comitetul Macedo-Român, format în mare parte din români.
Prin iradeaua din 10/23 mai 1905, sultanul a recunoscut pe Armâni ca popor
(„milet” în turca osmană) cu numele de „vlahi”: „valaques” în versiunea
franceză a iradelei și „ulahlar” în cea turcă osmană, adică nu i-a recunoscut
ca „români”. Ca urmare, „aromânii” sunt acei armâni care și-au renegat, de voie
sau de nevoie, Identitatea Etnică Armână și s-au convertit la identitatea
etnică română prin sintagmele inventate în România: „aromân/român
balcanic/român sud-dunărean/român macedonean/macedo-român”. Eu, fiind un moderat,
folosesc pentru „aromâni” termenii tehnici „renegat” și „convertit”, dar
intransigenții folosesc expresia plastică „trădători de neam”. Atenție:
cuvintele „aromanian” (a+romanian) și „aroumain” (a+roumain) reprezintă
traducerile în engleză și franceză ale termenului „aromân”. Ca urmare,
subliniez necesitatea folosirii termenului „Armân” și în limbile engleză și franceză pentru a-i
deosebi pe Armâni de romanian/„aromanian” și de roumain/„aroumain”.
Ca
urmare a Războaielor Balcanice (1912-1913), România a anexat Cadrilaterul de la
Bulgaria, regiune locuită de bulgari, turci și tătari. Pentru a controla
demografic regiunea, statul român a inițiat în perioada interbelică un program
de colonizare, în care s-au încadrat 6.000 de familii armâne din statele
balcanice (Albania, Bulgaria, Grecia, Iugoslavia), care își pierduseră
ocupațiile tradiționale din perioada otomană: păstoritul și transportul și
comerțul cu caravanele.
În
contextul instaurării unor regimuri democratice moderne în Europa de Est în
1989, a început și Mișcarea de Deșteptare Națională a Armânilor din Peninsula
Balcanică natală și din România, unde ei sunt în diaspora. Albania (Legea
protecției minorităților naționale 96/13.10.2107) și Macedonia de Nord
(Constituția 1991) au recunoscut Naționalitatea/Identitatea Națională Armână ca
„aromune”, respectiv, „vlasi”, dar România și Grecia nu o recunosc, statul grec
inventând pentru Armâni sintagma „elino-vlah” (grec vorbitor de limbă
romanică). Cu toate acestea, la Recensământul din România din 2011, care s-a
desfășurat pe hârtie, unii cetățeni au reușit să se înregistreze ca „Armâni” la
variabila „Etnie”. În cazul meu, întâmplarea a făcut ca recenzorul să fie o tânără
din familia Ianuși, care mi-a spus că ea se înregistrase ca „Armână” și mi-a
spus că mă poate înregistra și pe mine, dacă doream, ceea ce s-a și întâmplat.
Dar, la trei luni după operația de recenzare, în ședința din 02.02.2012 a
Comisiei Centrale a Recensământului Populației și Locuințelor 2011 (din care
făcea parte și Institutul Național de Statistică ca organizator al
Recensământului), s-a decis ca cetățenii care se declaraseră și fuseseră
înregistrați pe hârtie ca Armâni să le fie modificată declarație prin mutarea
la „cod nivel 1 / 1000 = român, cod nivel 2 / 1002 = aromân” din Nomenclatorul
Etniilor și Limbilor Materne redactat pentru Recensământ.
La
09.07.2022 (sâmbătă), am primit vizita recenzorului Victor Demintei. La
variabilele „Etnie” și „Limbă maternă” am declarat „Armân” și, respectiv, „Armână”, declarând, în mod preventiv după
experiența de la Recensământul 2011, și că „Eu nu sunt român” și, ca urmare, nu
pot fi înregistrat la cod nivel 2 „aromân”=1002 din cadrul cod nivel 1
„român”=1000. Mi-a răspuns că în Chestionar nu există Etnia Armân și a sunat
recenzorul șef, care nu a răspuns. Ca urmare, mi-a spus că „m-a pus deoparte”
și mi-a cerut numărul de telefon. I-am explicat că recenzorul-șef va trebui să
raporteze superiorilor ierarhici din Unitatea de Coordonare a Implementării a
Recensământului din cadrul Institutului Național de Statistică. I-am adus la
cunoștință recenzorului că ,în cazul în care nu voi fi sunat, mă voi prezenta a
Direcția de Statistică Constanța și că, dacă nu voi fi înregistrat conform
declarației mele liber exprimate, îmi voi apăra acest drept în instanță.
Deoarece
nu am primit telefon, la 11.07.2022 (luni), am fost în audiență la Monica
Constantin, coordonatoarea Unității Județene Constanța de Implementare a
Recensământului, în calitatea dânsei de director al Direcției Județene
Constanța de Statistică. După ce i-am prezentat problema, mi-a răspuns că nu
cunoaște cazul și a dat un telefon. Apoi mi-a spus că persoanele care se
declară la Etnie ca „Armân” sunt transferate la cod nivel 2/1002 = „aromân” din
cadrul cod nivel 1/1000 = român. La întrebarea mea privind decidentul acestei
măsuri luate fără acordul persoanelor în cauză, mi-a răspuns că
responsabilitatea aparține Unității de Coordonare a Implementării a
Recensământului 2021, condusă de Silvia Pisică, în calitatea dânsei de director
general al Direcției Generale de Demografie și Statistică Socială din
Institutul Național de Statistică, direcție generală căreia i se subordonează
Direcția Recensământului Populației.
Am
menționat doamnei Constantin că îmi voi apăra în instanță dreptul de fi
recenzat conform propriei declarații liber exprimate. Precizez că, în textul
categoriei „Caracteristici etno-culturale” din Secțiunea pentru Recenzarea
Persoanei (P) a Chestionarului-Martor al Recensământului 2021, se subliniază cu
majuscule: „FIECARE PERSOANĂ ESTE LIBERĂ SĂ-ȘI EXPRIME PROPRIA OPȚIUNE, FĂRĂ
NICIUN FEL DE CONSTRÂNGERE”. Dar prin modificarea ulterioară, fără acordul meu,
a declarației mele liber exprimate, Institutul a aplicat dictonul lui Stalin:
„Nu contează cine votează, contează cine numără voturile”.
La
12.07.2022 am expediat, prin Poșta Română, o cerere, în baza Legii 544/2001
(https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/31413), adresată Silviei
Pisică, prin care solicitam documentul legal în baza căruia la Recensământul
2021 mi s-a modificat declarația liber exprimată fără acordul meu. I-am
menționat că îmi voi apăra în instanță acest drept. La 14.07.2022, am primit
din partea Poștei Române confirmarea de primire a scrisorii, dar nici astăzi nu
am primit răspuns.
În
septembrie-octombrie 2022 am trimis zilnic email-uri către cele mai cunoscute
organizații pentru apărarea drepturilor omului din România, în care am cerut
doar „asistență juridică” și nu am cerut reprezentare în instanță. Am primit
foarte puține răspunsuri, cuprinzând refuzuri din motiv că cazul meu nu se
încadrează în domeniile lor de expertiză, așa cum au procedat Asociația pentru
Apărarea Drepturilor Omului - Comitetul Helsinki (APADOR-CH) (02.09.2022) și
avocații de la Rețeaua Pro Bono pentru Drepturile Omului (15.09.2022). Am
discutat apoi problema cu un avocat armân din Constanța, pe care îl cunoșteam
de 46 de ani, dar, deoarece a promis că va semna „Petiția adresată
Parlamentului României pentru recunoașterea Naționalității Armăne” (01.08.2020)
(https://www.petitieonline.com/petiie_adresat_parlamentului_romaniei_privind_recunoaterea_naionalitii_armne?s=75140451)
și nu a făcut-o, nu l-am mai contactat. Atenție: în România cuvântul
„naționalitate” („nationality”/„nationalité”) este echivalent cu cel de „etnie”
și nu cu cel de „cetățenie”. Arăt că eu nu am făcut parte și nu fac parte din
nicio organizație din România care are în numele său cuvintele „armân”,
„aromân”, „macedo-român” și „makedon-armân”, deoarece relațiile acestor
organizații cu Statul din România și cu Statul din Grecia sunt neclare. În
consecință, inițial am redactat o singură Cerere de chemare în judecată cu 4
capete de cerere, referitoare la Recensământul 2011 (2) și Recensământul 2021
(2), dar, după ce m-am informat pe internet, am divizat-o în 4 Cereri, din care
3 referitoare la Legea 544/2001 și una cu „obligația de a face” referitoare la
prezentul dosar în baza Legii 554/2004 (Legea Contenciosului Administrativ
(https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/224247). Am depus
cererile la 03.11.2022 la Secția II Contencios Administrativ a Tribunalului
București, fiind înregistrate astfel: 30136/3/2022 (prezentul dosar),
30138/3/2022 (dosarul referitor la refuzul răspunsului de către Silvia Pisică -
Legea 544/2001/Recensământul 2021), 30139/2022 (Recensământul 2011 - Legea
544/2001) și 30140/3/2022 (Recensământul 2011 - Legea 544/2001). Deoarece în
prezentul dosar nu motivasem în drept Cererea, la 05.12.2022 am depus Motivarea
și chitanța timbrului judiciar. La ședințele de judecată din martie 2023, cele
trei instanțe au admis excepția tardivității introducerii celor trei cereri de
chemare invocată de pârât și au respins cererile de chemare în judecată,
deoarece le-am introdus după termenul de 30 de zile prevăzut de Legea 544/2001.
În
prezentul dosar, am solicitat instanței următoarea decizie: „Pentru ca prin
hotărârea ce se va pronunța să se dispună obligarea pârâtului ca, la publicarea
rezultatelor preliminare (decembrie 2022) și finale (decembrie 2023) ale
Recensământului Populației și Locuințelor 2021, să includă următorul text:
„Cetățeanul Teja V. Marius Virgil, născut la 7 iulie 1969, în municipiul
Constanța, domiciliat în municipiul Constanța, Aleea Nalbei, numărul 12, bloc L
111, apartament 48, cu cartea de identitate având seria și numărul KZ 205156 și
CNP 1690707131218, a declarat „Armân” la variabila „Etnie” și „Armână” la
variabila „Limba Maternă” din categoria „Caracteristici etno-culturale” a
Secțiunii pentru Recenzarea Persoanei (P) din Chestionarul Martor al Recensământului
Populației și Locuințelor 2021.”” De asemenea, am arătat, citând adresa de
răspuns 24/nr. 935/EL/27.04.2022 a Departamentului pentru Relații Interetnice
la cererea mea în baza legii 544/2001, că Nomenclatorul Etniilor și Limbilor
Materne a fost redactat de Departament numai în ce privește etniile recunoscute
ca minorități naționale, celelalte etnii reprezentând contribuția Institutului
Național de Statistică. În finalul Cererii de chemare în judecată, am arătat că
demersul Institutului, ca instituție de stat, de modificare ulterioară a
declarației mele liber exprimate la operația de recenzare, „poate fi încadrat
la politică de asimilare”. Am inclus în Cerere linkurile unor texte scrise de
mine despre Națiunea Armână non-statală și repostate pe blogul „Națiunea
Armănă”-
În
ședința din 30.03.2023, Tribunalul București și-a declinat competența
teritorială în favoarea Tribunalului Constanța, deoarece eu nu am știut că
Legea 554/2004 fusese amendată în 2018 în sensul că reclamantul se adresează
„exclusiv” instanței de la domiciliul său.
În
perioada 11 aprilie 2024 – 5 septembrie 2024, am corespondat cu Reprezentanța
Comisiei Europene pentru a obține o audiență, după ce am încercat inițial să o
obțin la sediu. Audiența mi s-a refuzat explicit și implicit, oferindu-mi-se
câteva linkuri pe care le-aș fi găsit și singur. La întrebările din emailul meu
din 28 aprilie 2024 mi s-a răspuns pe 8 mai 2024: „(...) solicitarea dvs. a
fost transmisă departamentelor de specialitate ale Comisiei Europene.” Deoarece
apoi nu am primit apoi răspuns, am revenit cu un email pe 5 septembrie 2024,
dar tot fără răspuns. Atitudinea personalului Reprezentanței Comisiei Europene
în Române arată că membrii săi se comportă mai mult ca reprezentanți ai
Statului din Români ÎN Comisia Europeană. Pot atașa și corespondența virtuală
cu Reprezentanța.
În perioada
09.06.2023-01.08.2023, am intentat, în baza Legii 544/2001, la Secția II
Contencios Administrativ a Tribunalului București, 19 dosare privind, direct și
indirect, Naționalitatea Armână la Recensământul 2011, următoarelor instituții de Stat: Institutul Național de
Statistică - 17744/3/2023, 17747/3/2023, 17749/3/2023, 17750/3/2023,
17752/3/2023, 17755/3/2023, 17757/3/2023, 17758/3/2023, 17759/3/2023,
17760/3/2023 (09.06.2023), 21063/3/2023 (11.07.2023); Ministerul Educației -
21059/3/2023 (11.07.2023); Departamentul pentru Relații Interetnice al
Guvernului României - 21060/3/2023, 21061/3/2023 și 21062/3/2023 (11.07.2023),
23252/3/2023 (01.08.2023); Secretariatul General al Guvernului României –
21043/3/2023 (11.07.2023); Ministerul Afacerilor Externe - 21058/3/2023
(11.07.2023); Ministerul Culturii – 22820/3/2023 (27.07.2023).
(https://portal.just.ro/3/SitePages/dosare.aspx?id_inst=3) (https://portal.just.ro/2/SitePages/dosare.aspx?id_inst=2)
2.4 Statul
membru respectiv primește (sau s-ar putea să primească în viitor) finanțare
europeană legată de problematica vizată de plângerea dumneavoastră?
2.5
Plângerea se referă la o încălcare a Cartei drepturilor omului a UE?
În
cazul în care încălcarea este cauzată de punerea în aplicare la nivel național
a legislației UE, Comisia nu poate decât să investigheze astfel de cazuri.
art. 1 „Demnitatea umană”;
art. 4 „Interzicerea torturii
și a pedepselor sau tratamentelor inumane sau degradante”;
art. 8 „Protecția datelor cu
caracter personal”;
art. 10 „Libertatea de gândire,
de conștiință și de religie”
art. 11 „Libertatea de exprimare
și de informare”
art. 20 „Egalitatea în fața
legii”
art. 21 „Nediscriminarea”
art. 22 „Diversitatea
culturală, religioasă și lingvistică”
art. 47 „Dreptul la o
cale de atac eficientă și la un proces echitabil”
art. 52 „Întinderea și
interpretarea drepturilor și principiilor”
3. Acțiuni
deja întreprinse pentru soluționarea problemei*
Ați întreprins deja vreo acțiune în statul membru în
cauză pentru a soluționa problema?*
DACĂ DA, aceasta a
fost de natură:
3.1 Vă rugăm să descrieți:
(a) organismul/autoritatea/instanța implicată și tipul de decizie luată (b)
orice altă acțiune de care aveți cunoștință.
Din punct de vedere
administrativ, la 14 iulie 2022 am înaintat o cerere, în baza Legii 544/2001,
către Direcția Generală de Demografie Socială și Statistică din cadrul INS,
prin care am solicitat documentul legal sau de altă natură în baza căruia mi
s-a modificat declarația liber exprimată la operația de recenzare ca fiind de
etnie „Armân” și ca nefiind de etnie „român” în cea de etnie „român”
(„aromân”). Deoarece nu am primit răspuns, am deschis dosarul 30138/3/2022
împotriva INS la Secția II Contencios Administrativ a Tribunalului București,
care a respins cererea de chemare în judecată deoarece am introdus-o după
termenul legal de 30 de zile. Din punct de vedere legal, la 3
noiembrie 2022 am deschis Dosarul 30136/3/2022 împotriva Institutului
Național de Statistică, în baza Legii 554/2004 (Legea Contenciosului
Administrativ), la Secția II Contencios Administrativ a Tribunalului
București. Prin Sentința Civilă 1684/30.03.2023, Tribunalul București și-a
declinat competența teritorială în favoarea Tribunalului Constanța, în baza
alin,. 3, art. 10 din Legea 554/2004. Prin Sentința Civilă 1125/29.09.2023,
Secția de Contencios Administrativ a Tribunalului Constanța a respins Cererea
de chemare în judecată. La 1 noiembrie 2023 am înaintat
Cerere de recurs la Secția de Contencios Administrativ a Curții de Apel
Constanța. Prin Decizia Civilă 201/26.02.2024, Secția de Contencios
Administrativ a Tribunalului Constanța a respins Cererea de curs. |
3.2 Plângerea dumneavoastră a fost soluționată de
organismul/autoritatea/instanța implicată sau este în curs de soluționare? Dacă
este în curs de soluționare
DACĂ
NU, vă rugăm să indicați
mai jos, după caz.
A expirat termenul limită de 15
zile de la comunicarea hotărârii pentru contestația în anulare (art. 506 CPC)
și de o lună pentru revizuire (art.
511 CPC). (https://www.euroavocatura.ro/print2.php?print2=lege&idItem=1710) |
Nu am știut dacă dosarul
30136/3/2022 se încadrează în cele șase motive de contestație în anulare
(art. 503 și 504 CPC) și în cele 11 motive de revizuire (art. 509 CPC) (https://www.euroavocatura.ro/print2.php?print2=lege&idItem=1710) |
4. Dacă ați contactat deja vreuna dintre instituțiile UE care
se ocupă cu probleme de acest tip, vă rugăm să furnizați referința pentru
dosarul/corespondența dumneavoastră.
5. Enumerați eventuale documente
justificative/dovezi pe care le-ați putea, la cerere, trimite Comisiei.
Nu atașați niciun document acum
1.Cerere de chemare în judecată la Secția II
Contencios Administrativ și Fiscal a Tribunalului București depusă personal la
03.11.2022 și Motivarea în drept a Cererii depusă personal la 05.12.2023 (7
pagini + 1 pagină)
2. Cerere, în baza Legii 544/2001, adresată
Departamentului pentru Relații Interetnice al Guvernului României, expediată
prin Poșta Română la 15.04.2022 (1 pagină)
3. Adresa de răspuns a Departamentului pentru Relații
Interetnice 24/Nr. 935/EL/27.04.2022, primită prin email. (2 pagini)
4. Anexă a adresei 24/Nr. 935/EL/27.04.2022 cu
propunerea Departamentului pentru Relații Interetnice pentru Nomenclatorul
Etniilor și Limbilor Materne la Recensământul 2021, adresată Institutului
Național de Statistică (2 pagini)
5. Secțiunea pentru Recenzarea Persoanei (P) din
Chestionarul Recensământului Populației și Locuințelor 2021 cu categoria
„Caracteristici Etno-Culturale” (1 pagină)
6. Cererea, în baza Legii 544/2001, adresată Silviei
Pisică, coordonator al Unității de Coordonare a Implementării Recensământului
2021 din Institutul Național de Statistică, expediată prin Poșta Română la
12.07.2022 (2 pagini)
7. Chitanța Poștei Române Constanța din 12.07.2022 de
expediere a Cererii adresată Silviei Pisică și Confirmarea Poștei Române
București din 14.07.2022 privind primirea de către Silvia Pisică a Cererii. (1
pagină + 1 pagină)
8. Întâmpinarea Institutului Național de Statistică
1193/TA/12.01.2023 la Cererea de chemare în judecată. (5 pagini)
9. Hotărârea Guvernului României nr. 143/31.01.2023 și
Anexa 2 a Hotărârii Guvernului României nr. 143/31.01.2023: Nomenclatorul
Etniilor și Limbilor Materne (2 pagini + 5 pagini)
10.Adresa
Departamentului pentru Relații Interetnice 24/Nr. 2545/AM/03.10.2011
către Institutul Național de Statistică (1 pagină)
11. Anexă la Adresa 24/Nr. 2545/AM/03.10.2011:
Memorandumul Propunerea unor soluții concrete referitoare la statutul
comunității aromânilor din România, aprobat de Guvernul României la 30.01.2008
(8 pagini)
12. Răspunsul la Întâmpinarea Institutului Național de
Statistică, depus personal la Secția II Contencios Administrativ și Fiscal a
Tribunalului București la 29.03.2023 (3 pagini)
13. Comunicare Hotărâre Civilă nr. 1684/2023 din
30.03.2023 a Secției II Contencios Administrativ și Fiscal a Tribunalului
București, primită prin Poșta Română la 13.04.2023 (1 pagină)
14.Sentință Civilă nr. 1684/30.03.2023 a Secției II
Contencios Administrativ și Fiscal a Tribunalului București, primită prin Poșta
Română la 13.04.2023 (2 pagini)
15. Cerere de preschimbare a termenului de judecată
adresată Secției Contencios Administrativ și Fiscal a Tribunalului Constanța,
expediată prin Poșta Română la 12.05.2023 (2 pagini)
16. Încheiere Camera de Consiliu a Secției Contencios
Administrativ și Fiscal a Tribunalului Constanța din 17.05.2023 (2 pagini)
17. Concluzii scrise Nr. 15670/vBG/12.09.2023 ale
Institutului Național de Statistică (2 pagini)
18. Comunicare Hotărâre Civilă nr. 1125/2023 din
29.09.2023 (1 pagină)
19.Încheiere din 14.09.2023 a Secției Contencios
Administrativ și Fiscal a Tribunalului Constanța (2 pagini)
20.Sentință Civilă nr. 1125 din 29.09.2023 a Secției
Contencios Administrativ și Fiscal a Tribunalului Constanța (5 pagini)
21. Recurs la 01.11.2023 la Secția Contencios
Administrativ și Fiscal a Curții de Apel Constanța (4 pagini)
22. Întâmpinarea nr. 16402/vBG/27.11.2023 a
Institutului Național de Statistică la Recurs (2 pagini)
23. Răspuns la Întâmpinarea nr. 16402/vBG/27.11.2023 a
Institutului Național de Statistică, expediată prin Poșta Română la 22.12.2023
(2 pagini)
24. Comunicare Hotărâre Civilă nr. 201/2024 din
26.02.2024 a Secției Contencios Administrativ și Fiscal, tehnoredactată de
grefier la 29.03.2024 și primită prin Poșta Română la 03.04.2024 (1 pagină)
25. Decizia Civilă nr. 201/26.02.2024 a Secției de
Contencios Administrativ a Curții de Apel Constanța, tehnoredactată de grefier
la 28.03.2024 și primită prin Poșta Română la 03.04.2024 (7 pagini)
26. Minuta ședinței din 02.02.2012 a Comisiei Centrale
a Recensământului Populației și Locuințelor din 2011
27. Cererea din 03.05.2023, în baza Legii 544/2001,
către Departamentul pentru Relații Interetnice (1 pagină) și adresa de răspuns
24/1092/EL/10.05.2023 a Departamentului de Relații Interetnice prin care se
arată că „în România nu există proceduri de recunoaștere a unei minorități
naționale”. (2 pagini)
28. Corespondența pe email a reclamantului cu
Reprezentanța Comisiei Europene în România în 11 aprilie 2024 -2 septembrie
2024.
6. Date cu caracter personal*
Autorizați
Comisia Europeană să vă divulge identitatea în cadrul demersurilor sale pe
lângă autoritățile împotriva cărora depuneți o plângere?
În unele cazuri, divulgarea
identității dumneavoastră ne-ar ajuta să vă tratăm plângerea.
14
octombrie 2024
Teja
Marius Virgil
Email către
Reprezentanța Comisiei Europene în România
05.05.2025
Plângere CE 14 octombrie 2024
Marius Teja
Către: comm-rep-ro@ec.europa.eu,
și încă unul · lun., 5 mai la 14:26
Bună ziua!
Mă numesc Marius Teja, am 55
de ani și locuiesc în Constanța.
În data de 14 octombrie 2024,
am expediat, prin Poșta Română, o plângere împotriva Statului din România
(dosarul 30136/3/2022 împotriva Institutului Național de Statistică) pe adresa
Comisiei Europene: European Comission, - Secretary General - B 1049 Bruxelles
Belgia.
Potrivit confirmării de
primire, plicul a fost livrat destinatarului la 18 octombrie 2024.
În data de 18 aprilie 2025
s-au împlinit șase luni de la primirea plicului de către CE.
Nu am primit răspuns despe
înregistrarea/respingerea cererii.
Când voi primi răspuns?
Marius Teja
Email de
răspuns al Reprezentanței Comisiei Europene în România 06.05.2005
Domnul Marius Teja: Plângere
CE 14 octombrie 2024
COMM-REP-RO@ec.europa.eu
Către: eu · mar.,
6 mai la 14:42
Stimate domnule Teja,
Vă mulțumim pentru mesajul dumneavoastră și vă transmitem detaliile de contact ale Secretariatului General al Comisiei Europene:
Telefon: +32 2 299 11 11
(Commission switchboard)
De asemenea, dorim să vă informăm că aveți posibilitatea să introduceți întrebarea dumneavoastră completând formularul de contact online aici:
https://european-union.europa.eu/contact-eu/write-us_ro
Vă adresăm rugămintea să includeți cât mai multe detalii și să vă asigurați că datele dumneavoastră de contact sunt corecte. În mod normal, veți primi un răspuns cât de curând posibil, însă întrebările mai complexe ar putea necesita un termen mai lung.
Cu deosebită stimă,
Emilia GRECU
Comisia Europeană
Reprezentanța în România
Str. Vasile Lascăr, nr 31, București, 020492
Email instant înregistrare
Europe Direct Contact Centre 06.05.2025
Solicitarea
cu numarul #1426242 a fost inregistrata
- Europe Direct Contact Centre
To: me · Tue,
May 6 at 3:46 PM
Primiți
acest mesaj deoarece adresa dumneavoastră de e-mail și textul menționat mai jos
au fost introduse în formularul nostru care este acum disponibil online.
Vă mulţumim pentru mesajul transmis. Obţinerea unui răspuns durează în medie două zile lucrătoare. În cazul întrebărilor complexe sau specifice, răspunsurile pot necesita o perioadă mai lungă.
Numărul dumnavoastră de referință este 1426242
Întrebarea dumnavoastră înregistrată de Centrul de informare Europe Direct este următoarea:
Bună
ziua!
Mă
numesc Marius Teja, am 55 de ani și locuiesc în Constanța.
În
data de 14 octombrie 2024, am expediat, prin Poșta Română, o plângere împotriva
Statului din România (dosarul
30136/3/2022 împotriva Institutului Național de Statistică) pe adresa Comisiei
Europene: European Comission - Secretary General - B 1049 Bruxelles Belgia.
Potrivit
confirmării de primire, plicul a fost livrat destinatarului la 18 octombrie
2024.
În
data de 18 aprilie 2025 s-au împlinit șase luni de la primirea plicului de
către CE.
Nu
am primit răspuns despre înregistrarea sau respingerea cererii.
Când
voi primi răspuns?
Marius
Teja
În
cazul în care există erori sau omisiuni în această confirmare, vă rugăm să ne
scrieți folosind formularul online
https://europa.eu/european-union/contact/write-to-us_ro sau să ne sunați la 00
800 6 7 8 9 10 11. Funcția "răspunde" nu poate fi utilizată pentru
acest e-mail.
Cu
deosebită stimă,
Centrul
de informare Europe Direct
Email răspuns
Europe Direct Contact Centre 14.05.2025 la ora 16,25
Raspunsul dumneavoastra de la
Europe Direct cu numarul #1426242
- Europe Direct Contact Centre
To: me · Wed,
May 14 at 4:25 PM
Message Body
Stimate Domnule Teja,
Vă multumim că ati contactat Centrul de contact Europe Direct.
Vă informăm că serviciul nostru nu
are acces direct la plângerile privind încălcarea legislației UE de către
statele membre, adresate Comisiei Europene. Este posibil să putem urmări
plângerea dumneavoastră redirecționând întrebarea dumneavoastră către un alt
departament. Pentru a ne permite să facem acest lucru, vă rugăm să ne furnizați
următoarele informații:
Ați primit o confirmare de
primire? Comisia va depune toate eforturile pentru a vă trimite această
confirmare în termen de 15 zile lucrătoare de la primirea reclamației
dumneavoastră, însă este posibil ca acest termen să fie mai lung. Vă rugăm să
rețineți că „zile lucrătoare” nu includ weekendurile și zilele în care Comisia
este închisă oficial. Zilele de închidere pentru anul 2025 pot fi consultate
aici: https://eur-lex.europa.eu/eli/C/2024/2219/oj/eng?eliuri=eli%3AC%3A2024%3A2219%3Aoj&locale=ro
Dacă ați depus reclamația prin
intermediul formularului online sau prin e-mail, vă recomandăm să verificați
folderul de spam dacă nu vedeți nicio confirmare.
Dacă ați primit o confirmare de
primire, vă rugăm să indicați numărul de referință care începe cu „CPLT”,
precum și serviciul din cadrul Comisiei care se ocupă de reclamația
dumneavoastră. Acest serviciu este indicat în antetul documentului care conține
numărul dumneavoastră de referință. Dacă aveți aceste informații, puteți ignora
întrebările de mai jos.
Dacă nu ați primit această
confirmare și ați depus reclamația cu mai mult de 15 zile lucrătoare în urmă,
vă rugăm să furnizați informațiile de mai jos.
Care este numele dvs. complet,
astfel cum este indicat în reclamație? Vă rugăm să includeți toate cratimele și
caracterele speciale.
Ați depus reclamația în numele
dvs. sau în numele altei persoane? Dacă ați depus-o în numele altei persoane,
vă rugăm să furnizați și numele acesteia.
Care este obiectul reclamației
dvs.?
Vă invităm, de asemenea, să
consultați această pagină pentru informații despre modul în care Comisia
tratează reclamațiile și ce poate face pe baza unei reclamații: https://commission.europa.eu/about/contact/problems-and-complaints/complaints-about-breaches-eu-law-member-states/report-breach-eu-law-eu-country_ro
Noul dvs. mesaj poate fi trimis
prin intermediul formularului web al Centrului de contact Europe Direct,
indicând numărul de referință 1426242: https://european-union.europa.eu/contact-eu/write-us_ro
Așteptăm cu nerăbdare să primim
clarificările dumneavoastră.
Email către
Europe Direct Contact Centre 14.05.2025 la ora 19,12
Re: Raspunsul dumneavoastra de la
Europe Direct cu numarul #1426242
Marius Teja
To: Europe · Wed,
May 14 at 7:12 PM
Bună ziua!
La 5 mai 2025 am adresat, prin
email la adresa COMM-REP-RO@ec.europa.eu, următoarea cerere către
Reprezentanța Comisiei Europene în România :
„Bună ziua!
Mă numesc Marius Teja, am 55 de
ani și locuiesc în Constanța.
În data de 14 octombrie 2024, am
expediat, prin Poșta Română, o plângere împotriva Statului din România
(dosarul 30136/3/2022 împotriva Institutului Național de Statistică) pe adresa
Comisiei Europene: European Comission, - Secretary General - B 1049 Bruxelles
Belgia.
Potrivit confirmării de primire,
plicul a fost livrat destinatarului la 18 octombrie 2024.
În data de 18 aprilie 2025 s-au
împlinit șase luni de la primirea plicului de către CE.
Nu am primit răspuns despre
înregistrarea/respingerea cererii.
Când voi primi răspuns?
Marius Teja”
La 6 mai 2025 am primit următorul
răspuns de la Reprezentanța Comisiei Europene în România:
„Stimate domnule Teja,
Vă mulțumim pentru mesajul
dumneavoastră și vă transmitem detaliile de contact ale Secretariatului General
al Comisiei Europene:
Telefon: +32 2 299 11 11
(Commission switchboard)
De asemenea, dorim să vă informăm
că aveți posibilitatea să introduceți întrebarea dumneavoastră completând
formularul de contact online aici:
https://european-union.europa.eu/contact-eu/write-us_ro
Vă adresăm rugămintea să includeți
cât mai multe detalii și să vă asigurați că datele dumneavoastră de contact
sunt corecte. În mod normal, veți primi un răspuns cât de curând posibil, însă
întrebările mai complexe ar putea necesita un termen mai lung.
Cu deosebită stimă,
Emilia
GRECU”
Menționez că pentru a trimite
reclamația am folosit adresa web https://european-union.europa.eu/contact-eu/write-us_ro
Menționez că ștampila
dreptunghiulară de pe confirmarea de primire de culoare roșie a Poștei Române,
care atestă primirea plângerii de către Comisia Europeană, are în interior
următorul text:
„Commission europeenne
18 OCT. 2024
VARISANO CALOGERO”
Menționez că numele meu complet
este TEJA MARIUS VIRGIL și am depus plângerea în nume propriu.
Aștept în continuare un răspuns de
la Comisia Europeană, referitor la acceptarea sau respingerea plângerii.
Marius Teja
Email răspuns
Europe Direct Contact Center 14.05.2025 la ora 19,16
RE: Re: Raspunsul dumneavoastra de
la Europe Direct cu numarul #1426242
- Europe Direct Contact Centre
To: me · Wed,
May 14 at 7:16 PM
Message Body
Stimate domnule/doamnă,
Vă mulțumim pentru mesajul dumneavoastră.
Ne pare rău să vă informăm că ați scris la o adresă de e-mail nemonitorizată.
Pentru a lua legătura cu Centrul de Contact Direct Europa (EDCC), vă invităm să
vizitați pagina noastră de contact:
https://european-union.europa.eu/contact-eu_ro
Veți vedea că ne puteți scrie prin intermediul formularului web sau ne puteți
contacta prin telefon la numărul 00 800 6 7 7 8 8 9 10 11. Vă rugăm să indicați
numărul cazului dumneavoastră pentru a facilita referința.
Vă mulțumim pentru înțelegere.
Mult stimată,
Echipa Centrului de contact Europe Direct (EDCC).
Email instant înregistrare Europe Direct Contact Centre
Solicitarea
cu numarul #5931961 a fost inregistrata
- Europe Direct Contact Centre
To: me · Wed,
May 14 at 9:08 PM
Message
Body
Primiți
acest mesaj deoarece adresa dumneavoastră de e-mail și textul menționat mai jos
au fost introduse în formularul nostru care este acum disponibil online.
Vă mulţumim pentru mesajul transmis. Obţinerea unui răspuns durează în medie două zile lucrătoare. În cazul întrebărilor complexe sau specifice, răspunsurile pot necesita o perioadă mai lungă.
Numărul dumnavoastră de referință este 5931961
Întrebarea dumnavoastră înregistrată de Centrul de informare Europe Direct este următoarea:
Mă
numesc Teja Marius Virgil, am 55 de ani și locuiesc în orașul Constanța,
România.
În
data de 14 octombrie 2024, am expediat, prin Poșta Română, o plângere împotriva
Statului din România (dosarul
30136/3/2022 împotriva Institutului Național de Statistică) pe adresa Comisiei
Europene: European Comission, - Secretary General - B 1049 Bruxelles Belgia.
Menționez
că ștampila dreptunghiulară de pe confirmarea de primire de culoare roșie a
Poștei Române, care atestă primirea plângerii de către Comisia Europeană, are
în interior următorul text:
„Commission
europeenne
18
OCT. 2024
VARISANO
CALOGERO”
În
data de 18 aprilie 2025 s-au împlinit șase luni de la primirea plicului de
către Comisia Europeană.
Nu
am primit răspuns despre înregistrarea sau respingerea cererii.
Când
voi primi răspuns?
În cazul în care există erori sau omisiuni în această confirmare, vă rugăm să ne scrieți folosind formularul online https://europa.eu/european-union/contact/write-to-us_ro sau să ne sunați la 00 800 6 7 8 9 10 11. Funcția "răspunde" nu poate fi utilizată pentru acest e-mail.
Cu deosebită stimă,
Centrul
de informare Europe Direct
Email răspuns
Europe Direct Contact Center 25.06.2025
Raspunsul
dumneavoastra de la Europe Direct cu numarul #5931961
- Europe Direct Contact Centre
To: me,
and 1 other · Wed, Jun 25 at 4:22 PM
Message
Body
Stimate
Domnule Teja,
Vă mulțumim pentru mesajul dumneavoastră, care ne-a fost transmis de Direcția
Generală Justiție și Consumatori.
Vă
rugăm să rețineți că serviciul nostru a trimis un răspuns la reclamația
dumneavoastră la data de 29 octombrie 2024, dar din păcate a fost comisă o
eroare în adresa de e-mail utilizată, pentru care vă prezentăm scuzele noastre.
Răspunsul se găsește mai jos:
Vă
asigurăm că Comisia Europeană promovează și protejează drepturile fundamentale,
garantând că toate măsurile legislative, politice și administrative care țin de
competența UE respectă Carta drepturilor fundamentale a UE. Cu toate acestea,
trebuie să vă informăm că, în temeiul tratatelor pe care se întemeiază Uniunea
Europeană (Tratatul privind Uniunea Europeană și Tratatul privind funcționarea
Uniunii Europene), Comisia Europeană nu are competențe generale de a interveni
în fața statelor membre în domeniul drepturilor fundamentale. Ea poate face
acest lucru numai în cazul în care este implicată o chestiune de drept al
Uniunii.
Carta
drepturilor fundamentale a Uniunii Europene nu se aplică tuturor situațiilor de
presupusă încălcare a drepturilor fundamentale. În conformitate cu articolul 51
alineatul (1), Carta se aplică statelor membre numai atunci
când acestea pun în aplicare dreptul Uniunii. În plus, articolul 6 alineatul
(1) din Tratatul privind Uniunea Europeană prevede că „dispozițiile Cartei nu
extind în niciun fel competențele Uniunii astfel cum sunt definite în tratate”.
Pentru mai multe informații privind Carta și circumstanțele în care se aplică,
puteți consulta secțiunea privind drepturile fundamentale de pe site-ul web al
Direcției Generale Justiție și Consumatori a Comisiei Europene:
Pe
baza informațiilor furnizate în scrisoarea dumneavoastră, nu reiese că problema
la care faceți referire are legătură cu punerea în aplicare a legislației
Uniunii Europene.
Din
acest motiv, vă informăm că Comisia Europeană nu poate da curs acestei
chestiuni.
În
astfel de cazuri, statele membre, inclusiv autoritățile judiciare ale acestora,
sunt responsabile de asigurarea respectării și protecției efective a
drepturilor fundamentale, în conformitate cu legislația națională și cu
obligațiile internaționale în materie de drepturile omului. Puteți solicita
despăgubiri la nivel național prin intermediul autorităților naționale
competente, cum ar fi un ombudsman sau instanțele judecătorești. Pentru
informații despre cum puteți obține despăgubiri în statul dumneavoastră membru,
puteți consulta secțiunea privind drepturile fundamentale de pe Portalul
european de e-justiție: https://e-justice.europa.eu/content_fundamental_rights-176-en.do
Sperăm
că aceste informații vă vor fi de folos. În cazul în care aveți alte întrebări
despre Uniunea Europeană, activitățile sau instituțiile sale, nu ezitați să ne
contactați.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu